Möt Perpello – det senaste tillskottet i Business Wellness Group

Karin Gidlöf

Karin Gidlöf som arbetat på Centigo i BU14- Digital Transformation sedan 2010 har nu har startat Business Wellness Groups senaste bolag Perpello.

Perpello vill göra det lätt, roligt och tillfredställande att handla online.

Varje kund som gör ett köp där digitala kanaler är en del i kundresan förtjänar en upplevelse som är smidig, relevant och möter behoven. Perpello är en långsiktig partner inom e-handel, som både kan identifiera förbättringsmöjligheter och genomföra dessa.

Berätta hur föddes idén till Perpello?

Jag och Anders Heurlin hade på varsitt håll funderat på behovet av en e-handelspartner som kunde leverera enligt Business Wellness Groups värderingar. Främst genom att ha ett helhetsperspektiv, där de som är experter på e-handel även kan se till de andra dimensionerna i företaget med processer, IT, kultur, organisation, affärslogik och att det måste hänga ihop.

Vi hade båda sett att e-handelsimplementatörer ofta hade en tyngdpunkt mot att vara antingen IT-konsulter eller webbyråer, och såg behovet av konsulter med både implementations- och affärskompetens.

På Business Wellness Forum förra året i Davos när vi pratade om strategin för de olika bolagen så kände jag att här fanns en öppning där vi kan utöka vårt erbjudande med det här som saknades på marknaden. Och på den vägen är det.

Vilka är ni i Perpello?

Just nu är det jag som VD, styrelsen med Anders som ordförande, och en utvecklare på väg in. Vi letar efter fler utvecklare och arkitekter som är duktiga på e-handel och har erfarenhet av EPiServer eller andra .NET-plattformar, samt Business Analysts som vill koncentrera sig på e-handelsprojekt.

Vi har även ett gäng medarbetare på både Centigo och Accigo som har kompetens inom e-handel och som kan ingå i Perpellos leveranser.

Hur ser framtidsplanen för Perpello ut?

Vi är i full fart med rekrytering och försäljning parallellt med att vi etablerar bolaget rent formellt och administrativt. Under våren räknar vi med att vara i gång med några konsulter och intressanta uppdrag. Sen har vi en ambition om en stark tillväxt under en de kommande åren.

Vi hoppas att vi ska kunna hjälpa både befintliga kunder och nya kunder som precis som vi ser e-handel som en självklar del av affären. Och som vill jobba tillsammans med sin leverantör och uppskattar att vi har en djup kompetens inom e-handel.

Hur är det att starta ett bolag inom BWG?

Ganska enkelt, hela den administrativa infrastrukturen finns på plats och det finns mycket erfarenhet av att starta bolag och många som hjälper till. Det känns också väldigt kul att ha 350 kollegor redan vid starten, alla ger en klapp på axeln och uppmuntrande ord.

Du blir ju kvar inom Business Wellness Group, men hur känns det att lämna Centigo?

En av fördelarna med att starta Perpello inom Business Wellness Group är att inte behöva lämna mina kollegor, och jag har lite förträngt att jag inte kommer vara en del av Centigo framöver. Det är vemodigt att lämna ett företag jag trivts så bra med, men skönt att ha kvar kollegorna och samarbete och att fortsätta dela lokaler. Jag tror att Perpello kommer vara en katalysator för ännu mer samarbete mellan bolagen eftersom vi har så många beröringspunkter med både Centigo och Accigo.

Vilket är ditt bästa BWG moment?

Stående ovationer när Singigo framförde Bad Romance för första gången i Davos 2013.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *